Escacs a la Fresca 2026: l'estiu es viu millor al voltant d'un tauler

Quan arriba l'estiu, els carrers i places de Torroella de Montgrí s'omplen de vida. Les tardes s'allarguen, el bon temps convida a sortir de casa i els espais públics es converteixen en punts de trobada per compartir experiències, converses i moments inoblidables.
És precisament en aquest ambient tan especial que torna una de les activitats més estimades del Club Escacs Montgrí: ESCACS A LA FRESCA, una proposta oberta a tota la ciutadania que combina esport, cultura, convivència i diversió en un entorn privilegiat.
Durant tots els dijous d'estiu, el Passeig de l'Església es transforma en un gran espai d'escacs a l'aire lliure, on persones de totes les edats poden gaudir d'aquest esport mil·lenari mentre comparteixen una tarda agradable en companyia d'altres aficionats.
MÉS QUE UN TAULER I UNES PECES
Els escacs són molt més que un joc. Són una eina educativa, una forma de socialització i una activitat que fomenta valors tan importants com la concentració, el respecte, la paciència i la capacitat de prendre decisions.
Per aquest motiu, el Club Escacs Montgrí aposta cada any per acostar els escacs a tothom, portant-los al carrer i fent-los accessibles tant per als jugadors experimentats com per a aquelles persones que vulguin descobrir aquest apassionant món per primera vegada.
En cada jornada es poden veure infants compartint tauler amb adults, famílies passant una bona estona juntes, jugadors federats ajudant els més novells i visitants que s'apropen encuriosits per descobrir què està passant.
Aquesta barreja de generacions, experiències i nivells converteix cada tarda en una experiència única.

UN ESPAI PER APRENDRE I COMPARTIR
Una de les grans característiques d'Escacs a la Fresca és el seu caràcter obert i inclusiu.
No hi ha inscripcions complicades ni requisits especials. Només cal acostar-se, asseure's davant d'un tauler i gaudir.
Aquells que ja coneixen el joc poden disputar partides amistoses i posar a prova els seus coneixements. Els qui encara estan aprenent poden observar, preguntar i rebre orientació dels membres del club i dels jugadors més experimentats.
L'objectiu principal no és competir, sinó compartir una afició que uneix persones d'edats i procedències molt diverses.
ELS ESCACS SURTEN AL CARRER
Durant molts anys, els escacs han estat presents en escoles, clubs i competicions. Però activitats com aquesta demostren que també poden formar part de la vida quotidiana dels nostres pobles.
Veure taulers ocupant l'espai públic, persones pensant la seva millor jugada mentre cau la tarda i converses que neixen al voltant d'una partida és una imatge que reflecteix perfectament els valors que el Club Escacs Montgrí vol transmetre.
ELS ESCACS COM A EINA DE COHESIÓ SOCIAL, APRENENTATGE I CONVIVÈNCIA.

UNA TRADICIÓ D'ESTIU QUE CONTINUA CREIXENT
Any rere any, Escacs a la Fresca s'ha consolidat com una activitat esperada per molts aficionats i veïns del municipi.
La seva combinació d'esport, cultura i participació ciutadana l'ha convertit en una proposta que ja forma part del calendari estival de Torroella de Montgrí.
Cada temporada aporta noves partides, noves amistats i noves experiències, però manté intacta la mateixa essència: oferir un espai on tothom tingui cabuda i on els escacs siguin el punt de trobada.
VINE A GAUDIR DELS ESCACS A L'AIRE LLIURE
Des del Club Escacs Montgrí convidem tots els veïns, visitants, famílies i aficionats a participar en aquesta activitat.
Tant si ets un jugador experimentat com si mai has mogut una peça, trobaràs un ambient acollidor i agradable on compartir una bona estona.
Passeig de l'Església – Torroella de Montgrí
Horari: de 17.00 h a 20.00 h
Tots els dijous del 18 de juny al 13 d'agost
♟️ PERQUÈ LES MILLORS PARTIDES NO NOMÉS ES JUGUEN DAMUNT DEL TAULER, SINÓ TAMBÉ ENTRE LES PERSONES QUE LES COMPARTEIXEN.
US HI ESPEREM!

Torneig d'Escacs Inclusiu amb El Trampolí: una jornada per compartir, aprendre i créixer junts

El proper DIJOUS 25 DE JUNY, el Club d’Escacs Montgrí viurà una jornada molt especial juntament amb EL TRAMPOLÍ, una entitat que treballa diàriament per afavorir el desenvolupament personal, la inclusió i la participació activa de persones amb diversitat funcional.
A partir de les 10.00 h al Bar Muntanya (Ubicació), celebrarem el TORNEIG DE CLOENDA DEL CURS D’ESCACS, una trobada que posa punt final a molts mesos de treball, aprenentatge i il·lusió compartida al voltant del nostre esport.
Durant aquest curs, els participants han descobert que els escacs són molt més que un joc. Cada sessió ha estat una oportunitat per desenvolupar habilitats com la concentració, la memòria, la paciència, la presa de decisions i la confiança en un mateix. Però, sobretot, ha estat una oportunitat per crear vincles, compartir experiències i gaudir junts.
Aquest torneig no pretén només determinar resultats sobre el tauler. ÉS UNA CELEBRACIÓ DE L’ESFORÇ, LA SUPERACIÓ PERSONAL I LA CAPACITAT DE CREIXER JUNTS. Cada partida jugada durant aquest curs ha representat un petit pas endavant, i aquesta jornada serà el moment perfecte per reconèixer tot el camí recorregut.
Des del Club d’Escacs Montgrí ens sentim profundament orgullosos de formar part d’aquest projecte. Creiem fermament que els escacs són una eina educativa i social extraordinària, capaç de trencar barreres, fomentar la igualtat d’oportunitats i generar espais de convivència on tothom pot participar i sentir-se valorat.
ELS ESCACS ENS ENSENYEN QUE CADA PERSONA TÉ UN VALOR ÚNIC I QUE TOTES LES PECES SÓN IMPORTANTS PER CONSTRUIR UNA GRAN PARTIDA. Aquesta filosofia és la que inspira activitats com aquesta i la que dona sentit a la nostra tasca social dins la comunitat.
Per aquest motiu, volem convidar totes les famílies, amics, socis, col·laboradors i veïns a acompanyar-nos en aquesta jornada tan especial. La vostra presència serà una mostra de suport a una iniciativa que aposta per la inclusió, el respecte i les oportunitats per a tothom.
MÉS QUE UN TORNEIG, ÉS UNA FESTA DE LA CONVIVÈNCIA, L’APRENENTATGE I LA INCLUSIÓ.
Perquè al tauler, com a la vida, cadascú aporta el millor de si mateix.
US HI ESPEREM!
MF Leo Valle guanyador del VI Actius Montgrí 2024
El dissabte tarda del 17 d'agost, es va jugar una nova edició de l'Actius Montgrí, dates pròximes normalment a la Festa Major de la Vila de Torroella de Montgrí. De nou s'ha augmentat la participació respecte a l'edició passada, arribant a 68 enguany, que va fer petita la gran sala de l'Espai Jove del centre de les Clarisses. L'Actius Montgrí és la vuitena prova del X Circuit d'Actius Memorial Albert Badosa.
El campió del torneig ha estat el Mestre Fide Leo Valle (Gerunda) aconseguint 7 punts de 8 i comandant la classificació absoluta de principi fins al final com a imbatut en el torneig. La segona posició ha estat més renyida i, després del desempat, el subcampió ha estat el Mestre Fide Daniel Salinas (Colon Sabadell) amb 6,5 punts. En tercera posició s'ha situat el Mestre Català Emili Colls (Figueres) i en quarta el Mestre Català Jordi Triadú (Olot), els dos també amb 6,5 punts.
1972 - 2022: 50 anys i Medalla del Montgrí
El Club Escacs Montgrí ja té mig segle de vigència. D'ençà de l'estiu del 1972 que un grup de persones que es trobaven al bar de la plaça "Can Sidro" varen fundar el club, ja han passat 50 anys.
Josep Garriga, Ernest Puiggrós, Francesc Batlle Forcada, Francesc Batlle Lloret, Josep Pujol, Joaquim Vidal, Joan Auquer, Tomàs Radresa, Josep Bofill, Martí Alaball, Josep Forcada, Asterio Junqué i Josep Francesc Peris són les perdones que varen formar part de la primera llista federativa del club i que varen començar a competir a la Lliga Catalana d'Escacs organitzada per la Federació Catalana d'Escacs. La llista presidents del club: Josep Garriga (president fundador), Ernest Puiggrós, Francesc Batlle, Pere Arbós, Ramon Blanco, Francisco Cabello i Carles Vilà. Des de la tardor del 2022 en Nicolàs Garcia presideix el club per una renovació generacional juntament amb Mateu Gómez, Julià de la Cruz i Reiki Suzuki. Altres persones torroellenques rellevants que han passat pel club són: Miquel Camós, Lluís Parals, David Lloret, Arnau Llós, Laura Regincós, Joan Aleñà i Joan Clotas.
Arran d'aquest aniversari i que el club reviu una nova revifalla tornant a participar a la Lliga, essent guanyadors com a equip tant de la Lliga com de la Copa a la categoria de tercera, l'Ajuntament de Torroella de Montgrí atorga distinció municipal amb la Medalla del Montgrí al Club Escacs Montgrí. L'acte solemne de l'entrega de la Medalla del Montgrí tindrà lloc el dijous 24 d'agost, a les 19:00 a l'Espai Ter a Torroella de Montgrí.
Trobada d'Escacs a Torroella
Trobada d'escacs per a federats i sobretot a qualsevol aficionats als escacs que ens vulgui conèixer.
Està previst diferents activitats per a tots els nivells i edats on ens podreu conèixer i alhora jugar diferents partides.
Animeu-vos a venir!!
El Montgrí campió de tercera a la Copa Girona 2023
El Club Escacs Montgrí ha tornat a participació de la Copa Gironina, torneig per equips que dóna tret de sortida a la temporada 2023. Si bé l'any passat ja hi va participar, però amb un equip molt jove, enguany s'ha reforçat amb gent experimenta i el resultat s'ha notat.
Tot apunt per la nova temporada 2023 del Club!
La temporada 2023 arrenca amb energia nova, amb moltes ganes de fer coses, i sobretot a aprendre molt dels escacs tot passar-nos-ho bé!!
Augmentem les fitxes a més de 30, recuperem a antics jugadors com el MC Lluís Parals, Francesc Batlle i Genís Regencós. Federem a molts de nens per tal de continuar la política de la formació dels escacs base. Participarem amb un equip a la Copa de Girona i amb dos equips a la Lliga Catalana Territorial de Girona. I més sorpreses que aniran apareixen ...
Aquest matí hem fet una sessió formativa d'escacs base de cares al Campionat d'Edats de Girona que comença la setmana vinent.
Esperem que entre tots els socis i sòcies del Club ho gaudim al màxim tot el 2023!!
Pau Algans campió del VIII Torneig de Nadal Montgrí
Després del parèntesis de la pandèmia, el Club Escacs Montgrí ha tornat a organitzar el tradicional Torneig de Nadal per a nens i nenes menors de 12 anys.
Enguany l'ha guanyat en Pau Algans que actualment viu al País Basc, guanyant-les totes. En segon lloc ha estat en Lluc Guerra de Sant Feliu de Boada a un punt del campió. I completa el podi en Biel Masdevall de Celrà.
Altres premiats foren: Simón Oliva (Torroella de Montgrí) i Martí Serra (Sant Sadurní de l'Heure) varen ser els millors sub8. Eloy Lorente (Torroella de Montgrí) i Urko Barrenetxea (Viladamat) varen ser els millors sub10.
Agraïm a tots ells l'assistència i sobretot al bon comportament i entusiasme de tots els nens i nenes que hi han participat!
Més...
17 joves escaquistes del Montgrí participen al Memorial Ilundain a Corçà
El dissabte dia 10 a la població empordanesa de Corçà es va jugar el Campionat de Catalunya d'Escacs Actius per Edats Memorial David Garcia Ilundain. El torneig constia en un sistema suíss de 8 rondes al ritme de 10 minuts més 5 segons per jugada.
17 jugadors del Montgrí de diferents escoles, hi varen participar:
- 8 a Sub8: Oleguer Salva, Pep Calabres, Roure Mestres, Helios Escarmena, Marc Laso, Jules Tejedor, Volodymyr Petryshak i Martí Serra
- 2 a Sub10: Mark Rodríguez, Lucas Gil
- 5 a Sub12: Gerard Sabadí, Aran Farrarons, Simon Falgueras, Urà Camps i Biel Masdevall
- 2 a Sub20: Reiki Suzuki i Nicolás García
La majoria d'aquests nens era el seu primer torneig que feien, i de ben segur varen quedar impressionats en veure tanta gent amb tants taulers d'escacs (en total eren més de 170 d'arreu de Catalunya). En qualsevol cas, de segur ho varen gaudir molt i era el primer objectiu. Ara s'ha de continuar treballant per tal d'aconseguir el següent objectiu. Pas a pas, anirem creixent, ens anirem formant!!
El Montgrí acaba la Lliga 2022 guanyant per 4 a 0 al Gerunda
La Lliga 2022 ja és història. Ha finalitzat avui després de nou diumenges. I el Club Escacs Montgrí l'ha acabat com va començar: guanyant per 4 a 0. Amb aquests magnífics resultats no ha estat suficient perquè l'equip guanyés el campionat, ja que es va ensopegar amb altres equips més forts com el Banyoles, Culonge o Olot ... Així i tot, el club ha fet un gran pas endavant no sols per la seva continuïtat a la Lliga sinó també per ja fer realitat el relleu generacional del club. Es va començar la Lliga amb molt poques fitxes (Carles, Nico, Reiki, Marcel, Unai i Danna) i després s'hi ha anat sumant més fitxes (Mateu, Marc i Joan) a més de quatre fitxes sub10. Els nou adults, com a mínim tots han fet una partida i per tant tots s'han estrenat com a federats amb el club. Això dono molta força per la seva continuïtat!


